Selasa, Mei 10, 2011

Darah Adik Saya Manis!

Cuma nak berkongsi sahaja, kenangan manis semasa 1 Mei yang lalu...Adik lelaki saya telah melangsungkan pertunangan dengan gadis idamannya..

Saya sebagai kakak ke dua ni, tak lah menyibukkan diri dengan majlis adik saya..mungkin disebabkan saya ni bekerja dan banyak kekangan untuk membantu, jadi adik-adik saya yang lain lah mengambil bahagian menyibukkan diri pula membantu emak saya.

Persiapan majlis pertunangan adik saya ini, banyak diseliakan oleh adik perempuan saya yang yang lain iaitu Oked ( namanya diambil sempena nama bunga orked ) dan Shima ( adik bongsu dan masih single )..Saya pula hanya membantu sedikit-sedikit sahaja..

Jodoh adik lelaki saya, Didi dekat sahaja iaitu dengan anak dara dari Felda Sungai Mas...

Inilah hantaran yang dari pihak rombongan lelaki...serba hijau....

Ni pula masa orang-orang lama berdiscuss ..kalau orang dulu-dulu tempat berbalas-balas pantun..

Ni pula balasan daripada pihak perempuan..serba krim....

Sempat pula nak berposing...bersama-sama orang kuat majlis ini iaitu adik saya orked dan Shima...

Lepas makan-makan, kami rehat di luar rumah dan bergambar adik beradik..Inilah semua adik beradik perempuan saya...yang lelaki tak sempat nak dihimpunkan..masing-masing dah lari buat hal sendiri.

Semoga pertunangan ini kekal hingga ke jinjang pelamin...Aminnn

Terkejut bila emak suruh wakilkan untuk sarungkan cincin ke jari bakal adik ipar...biar betul? saya belum pernah menyarungkan cincin nie...lebih-lebih lagi saya masih mempunyai kakak yang lebih tua...Nasib baik kakak saya yang sulung cepat-cepat ganti tempat saya...lagi pula dia mempunyai banyak pengalaman iaitu sudah mempunyai 4 menantu...Tapi saya nie, masih belum bermenantu lagi...anak sulung baru Tingkatan 4...

Wassallam

5 ulasan:

padlie berkata...

Ramai adik beradik cikgu..
Mesti meriah suasana bila berhimpun..

Tinta Emas berkata...

Memang meriah padlie...10 orang semuanya tidak termasuk cucu dan cicit...

Be Simple Beb(BSB) - threeQ berkata...

as salam,heehhee mangkuk tingkat yg mahal tueee...

teratai berkata...

seronoknya keluarga besar. Saya 3 beradik je...pi mai,pi mai tang tu juga. Selamat bertunang utk adik cikgu CTE ya:)

Kalamhati berkata...

tahniah utk adik cikgu..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...