Isnin, Disember 16, 2013

Kek coklat moist kukus yang tak jemu-jemu dimakan..

Kek ini ialah kek kegemaran anak-anak saya.. budak-budak memang suka dengan apa sahaja makanan yang ada coklat.. Jadi sebagai ibu sudah semestinyalah saya kena membuatnya..

Banyak sudah resepi yang telah saya cuba..habis semua blogger makanan saya redah dan mencuba resepi mereka..terlalu banyak resepi..

Tapi dalam banyak-banyak resepi, saya suka resepi kat SINI. Sesiapa hendak resepi, jalan-jalanlah kat blog yatie yea.. kalau saya share kat sini nanti dikatakan ciplak pulak..

Lagi satu, saya suka kek ini sebab kek ini perlu kukus sahaja.. tidak perlu dibakar walaupun boleh dibakar.. sebab saya tak suka menggunakan oven..

Resepi kek ini memang moist sesangat...

Kek coklat ni saya buat khas untuk dibawa balik ke asrama anak sulung saya kat Kuala Lumpur.. Bolehlah dijamu kepada kawan-kawan  dia.. 

Dulu saya pun pernah duduk di hostel jugak..so memanglah sukar untuk makan kek-kek sebegini..memang dihargailah kalau dapat makan..



Ni kek yang baru saya buat .. sebenarnya kecil saja kek ni tapi sebab saya rakam dekat-dekat dah nampak macam besar..  atasnya saya letak topping coklat dan lepas tu saya parutkan keju...
walahhh...sedap sangat...



Ni pula kek saya buat masa bulan 10 lalu..kek birthday anak ke 5 saya .. Pertama kali buat topping, meleleh habis.. anak-anak suka makan strawberry cicah coklat... memang sedap...

Cubalah yea...



Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...