Sabtu, Oktober 29, 2011

Misi Menawan Wonderland Melaka Berjaya...

Akhirnya perancangan yang diatur sejak sekian lama tercapai jua ..

Anak-anaklah yang paling gembira sekali..

Sebagaimana yang diketahui, rakyat Johor Bahru ( mungkin saya sahaja kot ) terutamanya, kurang tempat-tempat beriadah seperti ini. Saya dan keluarga pernah pergi ke Taman Tema Air Starhill di Kempas, tapi kurang menarik dan taman tema air di Tiram pula dalam kawasan bangunan pasar raya Giant. saya pernah nak masuk tapi macam tak berbaloi pula..

Dahulu semasa saya pergi ke Kuala Lumpur, saya sekeluarga merancang untuk mandi di Sunway Lagoon, namun tidak tercapai kerana kaunter tiket telah tutup...Terlewatlah...

Mungkin tempat ini tidak sama dengan Sunway Lagoon, namun berbaloilah dapat mandi sepuas-puasnya...Dengan melayangkan RM118.00 untuk saya dan anak-anak saya, anak-anak saya memang menggunakan sepenuhnya perkhidmatan yang disediakan...habis semua tempat hendak dicubanya...

Bergambar di hadapan pintu masuk ...
Semua tempat hendak dicubanya...
Ketawa gembira ..saya tetap nak mencubanya juga.
memang best......
Dua orang anak yang memang saya tak boleh hilang daripada pandangan saya...

Dalam pada itu jua saya sebagai ibu memang sentiasa memerhatikan mereka dan sesungguhnya saya cukup bimbang dengan keselamatan mereka. namun alhamdulillah, semuanya berjalan dengan lancar.

Rasanya selepas ini, misi untuk percutian taman tema air ini ialah di Gambang, Pahang..Kebetulan saya akan pulang ke Kelantan setiap tahun, jadi misi tersebut mungkin tercapai... Insya Allah
Hari ini, saya akan bertolak balik ke JB...Mudah-mudahan semuanya selamat...

6 ulasan:

norinaomar berkata...

saya pun suka g waterpark..kan Johor memang takde kan.kalau ada,memang boleh dapat profitlah.
Wonderland ni sama dengan A Famosa Waterpark yang sebelah A Famosa Safari tu ke?

Ce'gu JAERA berkata...

wahhh, tengok gambar2 ni pun saya dah rasa keseronokannya... hebat..

Tinta Emas berkata...

norina : ini taman tema yang baru..terletak di air keruh belakang taman buaya..

Tinta Emas berkata...

Gen2 : memang sangat seronok sbb selama ni saya tak pernah mencubanya...bila anak dah besar baru berpeluang...

teratai berkata...

memang seronokkan main air nih! Di Kuantan ada satu~Gambang Water Park...seronok!!

JunAina berkata...

pergi tempat2 macam tu memang anak2 enjoy sangat. kajang dan melaka taklah jauh sangat, nanti bolehlah pergi...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...