Selasa, Januari 18, 2011

Jaga-jaga..Rakyat Malaysia sudah lama menghidapi penyakit merbahaya ini,,,

Ini bukan demam lagi!!!...Ini satu penyakit yang sangat bahaya.....Penyakit ini dah menjangkiti ramai orang di Malaysia...Tidak kira Melayu, Cina, India...bangsa lain-lain pun dah terkena virus nie.... Jika terkena virus ini, manusia akan menjadi tersangatlah lemah, malas dan kurang tenaga...kadang-kadang tu , sakit tekak yang keterlaluan... Sakit pe tu?.. Sakit Astro.... Sakit Astro????? Mana ada sakit astro...kalau tv saluran astro adalah... Yealah tu....penyakit Astrolah namanya... Kenapa saya kata kan penyakit? merbahaya pulak tu... Sebab penyakit ini sudah menaburkan virusnya dalam rumah saya...habis semua anak-anak saya diserangnya....penat saya menjaga anak-anak yang dijangkiti penyakit ini...doktor pun tak dapat sembuhkan... Anak-anak saya semakin malas untuk belajar, muka sembab sahaja kerana seharian diserang penyakit ini...Bila penyakit ini menyerang, rumah saya jadi tunggang langgang...kain tak bersidai, lantai tidak bersapu, pinggan tidak berbasuh...amat meruncingkan hati saya sebagai seorang ibu... Sekarang, anak-anak saya seperti sudah tidak boleh bangun...asyik terlantar sahaja...makan dan minum pun di tempat yang sama...pinggan dan cawan pula tidak terangkat untuk dicuci... Lebih teruk lagi, virus ini menyerang anak lelaki saya....impaknya sangat teruk...virus 611,virus 612, virus 613, hinggalah virus 616....sukarnya hendak menyembuhkannya...sampaikan saya berjumpa dengan bomoh untuk meminta air jampi..namun penyakit ini tidak juga sembuh-sembuh... Anak saya tidak mahu pergi ke sekolah...tidak mahu pergi ke taska...tidak mahu keluar rumah... ini semua kerana penyakit bahaya ini... Saya rasa, penyakit ini sudah menyerang orang lain juga...lebih-lebih lagi kepada anak-anak kecil... Jadi berjaga-jagalah wahai rakyat Malaysia....

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...