Selasa, Mac 29, 2011

Muka Buku - tempat gaduh???

Face book!!!!!!!

Sejak saya upgrade streamyx saya..( tambah duit lagi la..), line internet kat rumah saya nie, laju aje....tu yang angin untuk berblog ni sangatlah laju untuk meniupkan idea-idea di sini..

Bila dah upgrade, anak-anak saya pun sama laju juga untuk ber FB,..tiga orang anak dara saya berebut-rebut untuk menunggu giliran menggunakan laptop saya...kebetulan pula PC kat rumah dah mula meragam...monitor nya tak boleh "on"...kira tak ada power...tak tahu kenapa?? dah beberapa hari kat workshop...sampai hari ni tak tau berita???

Anak saya yang kedua lagilah hebat...hari-hari keluarkan entry (post) baru...anak yang ketiga tu baru darjah 5 tapi kalau bab berFB hebat jugak...sampai mak cik mereka kat Sarawak terkejut dengan keaktifan mereka ber FB..

Sebenarnya, saya dah tak berapa gemar untuk berFB nie.. tak lama dulu ada desas desus mengatakan bahawa FB akan ditutup iaitu pada 15hb Mac 2011..

saya tertunggu-tunggu jugak tarikh tersebut, sebab saya tahu anak-anak saya sudah leka dengan FB nie..

Malangnya, bukan ditutup malah macam diupgrade pulak FB nie...makin mantap...Alangkah bagusnya kalau FB nie ditutup kan???

Baru-baru nie, seperti ada pergaduhan mulut di dalam FB anak saya, saya sangatlah mengambil berat tentang FB mereka dan selalunya saya tinjaulah sekali sekala..Bapa mereka pun sama juga tapi selalunya saya yang memantau kegiatan mereka...

Biasalah bebudak umur belasan tahun nie...mulut macam tak ada insuran....main berbalas-balas kutuk...bagusnya kat sini ialah ramai pulak kawan-kawan mereka yang cuba membela teman masing-masing...bagus, bagus ada semangat setiakawan!

Namun yang tak sedapnya bila ada bahasa-bahasa yang kurang senang untuk ditatap oleh pembaca yang lain....yang pasti semua orang boleh membacanya...."perempuan murahan!, gila!,mulut longkang!,sial! dan dot..dot dan dot.....

Apa perasaan kita sebagai ibu bapa kalau tengok FB anak-anak kita macam gitu...walaupun bukan dikeluarkan oleh anak kita tetapi kawan-kawan mereka...

Apa tindakan saya.....

inilah tindakan saya.....

    • Siti Mariam ehhh, knpe gaduh2 nie??? bahasa boleh tahan?...FB nie tuk menambahkan kenalan bukan musuh.... u all semua perempaun, knpe tak faham2 nie....tolong hentikan semua nie......
      Ahad pada pukul 4.42 ptg · · Seorang

10 ulasan:

Unknown berkata...

cikgu--
ayukan hampir 6 bulan kurang berFb.. wall pun tak tulis status,hanya apa yang di blog ayu update ayu akan paparkan..
situasi FB tempat cari dan musuh mmg tak dinafikan..

PS: tindakan cikgu sangat2 bijak...tahniah

padlie berkata...

adik saya pun kuat berFB.. lepas operation ni 3 kali dah buka FB.. Paling lama lepas Isyak tadi, dekat sejam..

Selalu sy dan angah pantau wall dia.. Ramai budak laki duk mengayat dia.. Tapi budak-budak sekarang x heran pun bila kita tegur diorang dalam FB.. Dia abaikan je post kita tu..

Mujur la adik sy stop layan setiap kali sy/angah warning.. kalau x sy terpaksa potong broadband dia..

Tinta Emas berkata...

kesimpulannya...memang FB ada banyak keburukan daripada kebaikan...

mula2 tu mcm ada kebaikan tapi bila dah lama2 jadi keburukan...

Tinta Emas berkata...

padlie: mmg diorang buat dek je kalau kita post nasihat tapi sekali2 masuklah dalam ruangan komen diorang...

sekat terus kat situ...

azzey berkata...

Mmg betul. Fb anak2 nikita kena pantau juga..

ariana berkata...

Padamulanya dulu, akak buka akaun fb sebab senang nak keep in touch dgn adik beradik n sepupu sepapat..bila dah ada..macam2 rupanya..apapun terpulang pada kita sendiri..ambil yang baik, buang yang buruk kan cikgu..:)

Be Simple Beb(BSB) - threeQ berkata...

assalam, saya ada FB tapi suka layan blog jerrr

kindergartenlibrary berkata...

Bukan fb saja ~

kpah k-poh Sharifahnor berkata...

pokok pangkal hati dan niat...kalau terpesong..abis..!!! kdg2 kwn yg kita jumpa kat alam maya..pastu jumpa pulak secara bersemuka..tau2 boleh cakap nak jadi madu dgn kita...aduhhhh..panas betul..wpun main2..tapi bab madu tak de gurau2...

Unknown berkata...

eheh cikgu..saye ni insan biase..jadi pendidik jugak akhirnya..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...