Jumaat, Ogos 03, 2012

Kuih Basi..

Bulan puasa ni macam-macam kuih boleh kita peroleh jika kita pergi ke bazar ramadhan. sememangnya saya      jarang hendak membeli juadah lain di situ..

Tetapi anak saya suka benar memakan kuih akok...kuih orang kelantan..tiap-tiap hari beli..macam dah jadi kuih wajib untuk berbuka bagi keluarga saya..kalau bab air pula, anak-anak memang beli pelbagai air tapi saya kurang galakkan..cuma saya benarkan mereka membeli air soya panas sahaja...Selalunya kami akan buat sendiri air untuk berbuka..

Baru-baru ini, saya ada ke bazar ramadhan berseorangan.. Jalan punya jalan..saya ternampaklah satu kuih ni yang memang peberat suami saya dan saya sekali..

inilah kuihnya...

Pinjam gambar kat satu blog tu...

TAPI MALANGNYA KUIH TU BASI ...

Sungguh sedih ...

Geram juga dengan penjual kuih tu tapi anggap bukan rezeki ajelah...

3 ulasan:

Citarasa Rinduan berkata...

Itulah mslh y kerap blaku pd pembeli.
Tumpang kasihan...

Alhamdullilah. Belum dengar dari bibir pelanggan. Lauk pauk y dijusl basi . mungkin bila lauk xhabis dijual ayu sedekahkan pd org.....

Kn jujur berniaga. Buruk padahnya

azieazah berkata...

Baik buat sendiri, kan?
Dapat banyak, segar dan puas makan.

ariana berkata...

bila beli kat bazar ramadhan selalu terjadi masalah mcm ni..penjual kurang menjaga kualiti kan..sbb tu sy kalau beli pun hanya dr gerai yg dh biasa..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...