Rabu, Mei 27, 2020

Kaedah penjimatan sabun pencuci pinggan...


Asalamualaikum...
Berjumpa lagi ..musim PKP ni sinki rumah saya sentiasa penuh dengan pinggan mangkut bagai..dek kerana rajinnya anak-anak  meminta makanan dan kerajinan yang melampau oleh mak mereka sendiri memasak tanpa mengira waktu..

Selepas masak..banyak  yang perlu dibasuh..sebenarnya petua ni ramai yang dh buat..tetapi saya masih was-was untuk membuatnya sehinggalah saya rasa sangat cepat sabun pencuci saya habis..saya suka menggunakan sabun pencuci jenama sunlight tu..mahal sedikit..skrg satu botol sahaja sudah mencecah lebih rm6..

Tiba-tiba menantu saya ambil garam dan dimasukkan ke dalam botol  pencuci tersebut dn menggoncangkannya...barulah saya tau cara membuatnya..memang jimat...


Satu botol Sunlight tu perlu dibahagikan kepada 4..maksudnya perlukan 4 botol dan dimasukkan ¼ cecair pencuci tersebut..selepas itu, ambil secawan air masukkan 2 sudu besar garam..saya guna garam halus...kacau sampai garam cair dn tuangkan dalam botol yang ada ¼ cecair tersebut..tambah air sehingga penuh..goncang dan sebatikan...siap...
Jimat tau..sebab satu botol pencuci pinggan tu kita boleh dapat 4 botol...memamg jimat..

Tengoklah..memang banyak sangat buihnya..dn tidak perlukan tuangan cecair pencuci yang banyak..sedikit sahaja sudah berbuih banyak..memang puas hati...

Cubalah..mungkin anda semua sudah tahu kan..tapi yang tidak tahu..bolehlah cuba ni..memang sangat menjimatkan..

Okey...terima kasih kerana sudi membaca..

Assalamualaikum
Bye..bye..











Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...