Sabtu, Februari 16, 2013

Tahniah!...dapat baby boy lagi...

Tahniah..tahniah...tahniah..



Itu sahaja yang dapat saya ucapkan kepada adik ipar saya, Mohd Sukri dan Normani kerana Nor sudah selamat melahirkan anak lelaki kedua  pada 12hb Mac 2013 yang lalu...cantik juga tarikh itu kan?

Kebetulan saya sekeluarga pergi ke rumah mereka setelah bercuti di Pahang, dan kebetulan pula mereka baru berpindah ke rumah baru di Melaka dan mengajak kami tidur sekali...

Malam tu, saya asyik berbual dengan Nor mengenai tanda-tanda awal bersalin..Kelahiran anak lelaki pertama Nor dilahirkan secara pembedahan..Jadi, Nor sangat berharap kelahiran anak kedua ini secara normal.. Lagi pula, tarikh jangkaan bersalin lama lagi iaitu 20hb Februari 2013...

Saya yang telah melahirkan anak seramai lima orang ini hanya dapat menceritakan serba sedikit sahaja pengalaman saya melahirkan anak secara normal..tapi yang nyata memang menyakitkan...hanya perempuan yang pernah melalui sahaja mengetahui betapa sakitnya melahirkan anak.

Terkejut saya bila kira-kira pukul 3.30 pagi, adik ipar saya menghidupkan enjin kereta untuk menghantar   isterinya ke hospital..Sakit perut sejak pukul 1.00 pagi lagi...

Pukul 7.00 pagi, adik ipar saya pulang dan keluar semula sambil memaklumkan bahawa isterinya terpaksa dibedah kerana bayi sudah termakan najisnya sendiri..

Rasa sangat sekejap...

Akhirnya, adik ipar saya memaklumkan isterinya selamat melahirkan bayi lelaki melalui pembedahan..

Sayangnya baby ada masalah pernafasan...masih lagi dalam pemantauan hospital Melaka...Apa-apa pun saya doakan baby dan ibunya cepat sembuh dan dapat kembali ke rumah dengan segera..


Tahniah...

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...