Khamis, April 18, 2013

Rokok elektronik jadi mainan budak sekolah...



Sedari tahun lepas lagi rokok elektonik ni sudah popular.   Orang cakap, rokok elektronik ni  membantu perokok tegar mengurangi ketagihan merokok..betul  ke?





Macam betul jugak…Seperti  en suami saya, saya dapati  hanya sekali sekali sahaja en suami saya merokok .  Tapi tabiat merokok menggunakan rokok elektroniknya  macam biasa aje..

Dari satu bentuk ke satu bentuk yang canggih, en suami saya beli…habis beratus-ratus jugalah duit tu.. macam membazir sahaja…

Itu cerita tentang en suami saya..

Baru-baru ini, saya terserempak sekumpulan pelajar yang menghisap rokok elektronik ni semasa mereka berjalan menuju ke sekolah..Kebetulan saya menggunakan jalan yang sama jadi saya Nampak dengan mata saya sendiri.. Saya hanyalah  membunyikan hon dan bergerak perlahan…saya lihat sekumpulan pelajar tersebut  berebut-rebut menyembunyikan rokok elektronik tersebut..

Cikgu sebelah petang pula membuat spot-check  kepada semua pelajar lelaki tingkatan 2. Ada pula pelajar yang tertangkap kerana membawa rokok elektronik.

Pelajar-pelajar sekarang pun sudah tahu menghisap rokok ini walaupun mahal harganya..

Wah...hebatkan para pelajar sekarang?

Walaubagaimanapun, rokok elektronik ini tetap rokok juga. maka, ia tetap barang larang ke sekolah dan  tetap akan dikenakan tindakan tegas juga..

2 ulasan:

teratai berkata...

Kecanggihan teknologi yg salah digunakan-rokok elektronik sbb kesannya ttp tidak baik utk kesihatan!

Tanpa Nama berkata...

The information were very helpful for me, I've bookmarked this post, Please share more information about this
Thanks

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...