Ahad, Disember 18, 2011

SUKARNYA MENCARI KEM REMAJA DI JB..

Cuti sekolah sudah pun hampir berada dipenghujungnyan ...tinggal beberapa minggu lagi sahaja mereka akan bersekolah..

Sebagai seorang ibu yang mempunyai anak-anak yang semakin membesar. Sudah pastinya saya juga tidak mahu anak-anak membazirkan masa mereka dengan melayari internet sepenuh masa. Saya juga tidak gemar jika mereka asyik bermain dan menonton tv.

Jika sekolah di luar negara, budaya summer camp atau kem musim panas memang sudah menjadi tradisi mereka tetapi budaya ini agak sukar di negara ini. Almaklumlah negara kita cuma ada musim panas sahaja..

Baru-baru ini saya mencari program-program yang sebegini untuk anak-anak saya malangnya program sebagini agak kurang di Malaysia. Bukan tiada tetapi program sebegini tiada di negeri Johor. Kebanyakannya diadakan di Kuala Langat Selangor..Jauh tu.....

Program yang diadakan di Johor anjuran Ustazah Nor Bahyah pula diadakan di Batu Pahat. Memang menjadi kesukaran untuk anak-anak saya menyertainya...

Rasanya terlalu rugi jika saya tidak menghantar anak-anak saya ke sana.. bukan saya tidak sayangkan anak-anak saya. Atau saya tidak pandai menjaga anak-anak saya...Namun saya rasa pengisian program-program tersebut sangat membantu dalam membentuk keperibadian dan keyakinan anak-anak saya dalam menghadapi cabaran tahun hadapan..

Kekadang, anak-anak perlukan pembaharuan dalam mencorakkan kehidupan mereka..

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...