Jumaat, Mac 09, 2012

Ada ke lagi orang yang lurus bendul sekarang???

Entahlah, tetiba sahaja saya nak kongsikan tentang isu lurus bendul ini...

Kita selalu dengar orang menyebut tentang lurus bendul  dan  langkah bendul...apa dia bendul tua yea...
Seingat saya,bendul  itu masih digunapakai dikampung kampung-kampung yang masih mempunyai rumah kayu tradisional.Setiap pintu hadapan rumah mereka yang memisahkan antara ruang tamu dengan beranda itulah dipanggil bendul...Selalunya bendul tersebut lurus..Agaknya sebab tulah dipanggil lurus bendul...(kalau salah minta maaf)..

Selalunya kita  akan memanggil orang  lurus bendul ini adalah seorang lurus hatinya . Kalau kita memberikan  arahan, mereka akan mengikutnya tanpa banyak alasan dan tanpa memikirkan kesan dan akibat
nya.. Selalunya orang yang sebegini akan dipergunakan oleh orang lain..Kasihan kan??

Ada orang tidak dapat menerima panggilan tersebut...Kenapa yea?

Mungkin panggilan tersebut memalukan mereka...

Apa-apa sahaja panggilan untuk mereka,ketahuilah mereka juga manusia dan punya perasaan....

p/s : teringat pada kawan saya yang saya panggil si lurus bendul...Maafkan saya,jika awak tidak senang dengan panggilan tersebut...




1 ulasan:

Ce'gu JAERA berkata...

ya betul.. kadang2 gelaran bisa mengguris hati seseorang... perlunya kita berhemah dalam memanggil seseorang...

selamat petang cikgu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...