Isnin, Januari 16, 2012

Pindah Tempat Baru..penat!

Sabtu lepas, semua guru dikehendaki hadir ke sekolah untuk bergotong royong mengemaskan bilik guru..Disamping itu juga, Kelab KEBIRUs telah mengadakan majlis kecil atau pot luck untuk meraikan  guru yang bakal berpindah dan cikgu yang baru berkahwin. 

Sebelum itu, kami semua mengemas bilik guru bersama-sama. Banyak barang yang perlu di buang..agak sayang juga lebih-lebih lagi hadiah-hadiah pemberian para pelajar. Tapi terpaksa membuangnya sebab dah terlampau lama..

Dikesempatan ini, saya mengambil keputusan berpindah tempat duduk. sudah lebih 10 tahun duduk di tempat yang sama, jadi hari sabtu lepas mencipta sejarah baru apabila saya mengambil keputusan berpindah tempat duduk yang baru pula..

Bila berpindah ke tempat baru, macam ginilah bersepahnya...banyak barang perlu disusun semula...
Ini sudah kali ke dua mengemas tempat ini..semakin dikemas semakin banyak kertas dan buku yang dibuang..tak habis-habis..  Sebenarnya, kalau boleh semuanya berharga dan sayang hendak dibuang namun untuk mengelakkan banyak kota di bawah meja, terpaksa pejamkan mata dan buang sahaja..

Untung pekerja sekolah sebab dapat duit tambahan dengan menjual kertas-kertas tersebut..sehinggakan mereka terlampau penat untuk mengangkat buku dan kertas lama itu.. ada yang sakit pinggang lagi..

Ini hanya sebahagian barangan dari tempat saya..

Untuk hari tersebut sahaja, kami telah temui tempat menternak tikus.. terdapat guru yang nampak keluarga tikus ini tapi cikgu lelaki tidak dapat menangkapnya..kira tikus tersebut masih ada dalam bilik guru dan masih bebas...

Apa-apa pun, gotong royong hari sabtu lepas sungguh memenatkan dan kerja mengemas di meja saya masih lagi belum selesai..

Jadi hari ahad semalam adalah hari merehatkan tubuh...


1 ulasan:

tina_saja ~ berkata...

Assalamualaikum cikgu .
Boleh cikgu tolong beri contoh kerja kursus Geografi dan Sejarah 2012 .
seperti isi-isi penting tahun lepas? Terima Kasih cikgu kerana membantu :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...