Selasa, Disember 21, 2010

Boling Ke Baling?

"Emak! Emak! Bila mak nak bawak kitorang pergi main boling? Emak kan dah janji dulu..kalau cuti sekolah, mak nak bawak kita pergi main boling..." rintih anak-anak saya. "Emmm...macam mana ne?..pening..pening..hari-hari asyik mendesak aja..nak main kena bayar pulak..huhhh"desis hati saya.. Tapi janji tetap janji..janji mesti dikota.. So, petang tu jugak saya berangkat ke Johor Jaya untuk bermain boling..Gembira sungguh anak-anak saya dapat pegang bola boling. Adhwa ni mula-mula jual mahal... tak nak main pulak dah..malu agaknya... Afiqah pula memang exicted sangat2 sebab dapat main boling...tapi macam biasalah..asyik masuk longkang jee bola boling tu macam saya jugak...ha ha ha... masa first round tu, Aqilah tak mau main..dia takut dan risau sebab dia ingat budak2 tidak boleh main boling...tapi bila dia tengok ada budak lain main, dia dah mula nak main jugak...so pada 2nd round dia pun main...mula-mula dia takut..saya pun ajarlah dia bagaimana cara bermain... Tapi yang jadi ialah dia baling bola tu...DUM!!! orang sebelah asyik tengok je...Ini boling ke baling????malu aja emak yang ajar dia tadi...he he he.. Tapi itu semuakan pengajaran dan pengalaman...betul tak?.. Balik sajaha...anak-anak semuanya suka dan gembira...Aqilah juga bercadang nak bermain boling pada hari ahad berikutnya bersama-sama abah dia...Saya tidak kisah mereka nak bermain boling sebab nak diorang merasa permainan ini..Jika masa persekolahan di buka nanti, peluang mereka untuk bermain boling pun tertutup sebab mereka sibuk dengan sekolah, sekolah agama dan mengaji...

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...