Sabtu, Mei 07, 2011

Panas! panas! Panas!

Hari yang sangat panas...Bahang siang tadi masih terasa lagi sampai ke malam...

Bila sudah panas, minda asyik teringatkan air batu sahaja...malangnya dalam peti ais saya tiada air batu...

Petang tadi, suami saya sibuk mmengajak saya mencari Air Batu Campur (ABC) special kat Kg Melayu Majidie...

Tiba sana, bukan main lagi ramainya pelanggan yang berbaris menunggu ABC tersebut....mungkin dengan keadaan yang panas nie....

Rata-rata meja yang terdapat di tempat makan itu, semua mesti ada ABC.....semua kehausan dan nak menyejukkan tekak masing-masing...

Ini semua gara-gara cuaca yang sangat panas sekarang ini....

Akhirnya dapat juga saya membasahi tekak ini dengan ABC Special ini......

*******************************************

Sedih bila keluarkan lappy dari beg.....bucunya pecah...macam nak nangis sahaja gamaknya...

Ini mesti kes mintak tolong seorang pengawas tu untuk mengangkatkan beg lappy saya nie....Tiba-tiba jatuh depan mata saya....bila dah jatuh , dah tak boleh berkata apa-apa....

Nak salahkan pengawas tu pun tak guna juga sebab salah saya sendiri...Selalunya saya sendiri yang membawanya tapi tah pagi tu, boleh pulak saya mintak tolong pengawas tersebut....

benda dah berlaku....redha aje lah....

*****************************************************

Tiba-tiba teringat kan emak saya di rumah kakak saya di Kota Tinggi...Anak Saudara cakap emak saya sakit bisa kaki....mungkin kesan daripada penyakit kencing manisnya tu agaknya...

Mudah-mudahan, emak saya sihat semula sebab bila emak saya duduk di kampung, emak tidak akan berpantang makan....itu yang penyakitnya bertambah serius...

Insya Allah, saya akan menjenguk emak saya esok...

Apa-apa pun , untuk mak saya......Selamat Hari Ibu Mak......

5 ulasan:

Citarasa Rinduan berkata...

assalamualaikum

kebetulan ayu ke felda air tawar 5.
jom kita bertemu sekejap...


PS; mmg cuaca panas sangat2

Cikgu CTE berkata...

Walaikumsalam ayu...

nampaknya kita tak ada jodohlah nak jumpa sebab mak saya kat Kg Temenin Baru, Kota Tinggi..

Insya Allah...kita akan berjumpa jua....

ckLah berkata...

Selamat hari ibu cikgu cte...semoga emak mu sihat!

whitecappuccino berkata...

ok lagi tak lappy tu?

whitecappuccino berkata...

hari2 sayang mak

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...