Rabu, Mei 18, 2011

Tak Pernah Tunjuk Bakat...

Tak sangka berbakat juga saya yea...

Bakat menyanyi???

Taklah....

Bakat menari?..

Taklah....dah tak layak nak menyanyi dan menarilah...

Memasak ke???

bukan jugak!!!

Habis tu, apa yang berbakat????

Ini, saya nak cerita sedikitlah...

Hari isnin lepas, ada pertandingan mengubah buah tembikai antara rumah pasukan....mula-mula tu, saya dipilih untuk menyertai pertandingan ini, tapi pagi tu, saya dimaklumkan oleh ketua rumah bahawa saya telah ditukarkan ke pertandingan yang lain...iaitu pertandingan spongebox...

Tapi saya meninjau-ninjaulah ke tempat pertandingan tersebut...saja nak tengok-tengok ...

Kesihan pulak saya pada kumpulan saya tu, terkial-kial untuk memotong buah tembikai tu, so saya pun dengan rela hati membantu pasukan rumah saya tu...Bukan nak tunjuk hebat...atau bangga ....Tapi.....tengoklah gambar di bawah....

Saya pun tak tau masa yang diperuntukkan...sebab saya main terjah aje...potong...potong...dah jadi bakul....

Sampai terduduk-duduk saya dibuatnya semata-mata nak menyiapkan gubahan tersebut...Cikgu berdua yang sebelah-sebelah saya tu dapat hadiah pakaian tercantik...saya hanya dapat pakai baju cantik sahaja...TER nya dah hilang....

Akhirnya siaplah hasil potongan atau gubahan buah tembikai saya bersama kawan-kawan saya....Kumpulan pertama yang siap.....hasilnya dapat tempat ke 3 sahaja...tempat pertama tentulah kumpulan Pengetua... , tempat kedua PK HEM.....

Lepas buat, terus tinggalkan gubahan tersebut sebab nama saya dipanggil untuk permainan spongebox pula....orang dulu panggil masukkan air dalam botol.....

Selendang terpaksa diikat dan berkaki ayam.....mudah nak lari laju-laju....masa nilah boleh tengok gaya guru disiplin lari berkaki ayam....malu buang ke tepi...

Ini sahaja yang boleh dikongsi sempena sambutan hari guru di sekolah saya...

10 ulasan:

Be Simple Beb(BSB) - threeQ berkata...

As salam, best nyer...naper tak jemput parent sekali kalau tak lagi best...BSB pun teringin gak nak masuk contest macam nie..heehee

Tinta Emas berkata...

BSB: sekolah kat bandar ni lain...kalau jemput parent pun diorang tak mau datang...

Citarasa Rinduan berkata...

wah..
tahniah cikgu... mmg ada bakat terpendam tu..

cikgu..
alahai, bukan tamo habaq nak ke hospital... masalahnya mmg tiap bulan, 3 kali ke HSi..hehehhe

Tinta Emas berkata...

Ayu, HSI dgn rumah saya tak sampai 5 minit perjalanan ...dah sampai...

Gen2Merah berkata...

mak aiii.. kreatifnya.. cayalah kak.. luar biasa hebat. hehe

Tinta Emas berkata...

Gen2: jgn puji melambung-lambung....

Kalamhati berkata...

bestnyer..hehe skali skala bergumbira..seronok kan?kaki ayam pun maintain ayu gitu..hehe

teratai berkata...

Wah, kiranya memang berbakat cikgu CTE ni. Kalau bagi ke saya, rasa2nya tak ada nombor kot!Tahniah w/p hanya di tempat ketiga!

padlie berkata...

cantiknya bakul...
rindu lak ngan hari guru kat sekolah...

IdaShazana berkata...

mmg berdebar kalau masuk pertandingan macam ni.
pernah masuk audition rancangan jaguh kampung, mengeletar satu badan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...