Ahad, April 24, 2011

GELEMBUNG BUAYA.....

Pagi tadi, kira-kira pukul 10.30 MIL saya baru sampai dari Kelantan...Suami sayalah sibuk mengambil MIL saya tu...saya dan anak-anak awal-awal pagi mengemas rumah... dalam masa 3 jam mesti rumah sudah bersih....biasalahkan sekali-sekali MIL datang....kalam kabut jugak...

Semalam saya pulang lewat ke rumah sebab ada kursus kepimpinan di sekolah...Jadi tadi malam, saya tidur cepat sebab kepenatan...

Begitu juga dengan anak-anak sebab Adhwa dan Afiqah juga menyertai kursus berkenaan...dari pagi sampailah ke petang...Tapi diorang seronok dan suka sangat kerana dapat menyertai kursus itu...

Berbalik dengan kehadiran MIL saya dari Kelantan tu, dia memang tak lokek dengan cucu-cucunya di sini....MIL telah membawa oleh-oleh buah lai, buah mangga, keropok ( oleh2 wajib ), dan dua bungkus kuih...

Gelembung Buaya

Macam ginilah rupanya.....sedap jugaklah...ada rasa kelapa parut...

Inilah rupanya gelembung buaya..

Tak tau kenapa dipanggil gelembung buaya...mungkin ada ceritanya yang tersendiri...hanya orang kelantan sahaja yang mengetahuinya....Mungkin saya kena tanya Kalam Hati sebab selalunya dia tahu bab-bab makanan yang aneh ini....

Tapi yang pasti, anak-anak saya suka memakannya......tapi manis sangatlah....saya tak tahan manis!..

Wassallam

7 ulasan:

whitecappuccino berkata...

mak saya suka makan gelembung buaya ni tapi saya tak suka sebab manis sangat

Citarasa Rinduan berkata...

cikguCtE
ayu pun pertama kali tahu ttg gelembung buaya..makanan orang kelantan rupanya..

harap2 cikgu kalamhati dapat singgah sini, beri jawapan...

Cikgu CTE berkata...

Ayu : sama-sama kita tunggu jawapannya..

WC: memang manis...saya tak berapa suka..

Kalamhati berkata...

patut la tersedak td...rupanya ada org sebut nama..hehe

sebenarnya tak sure sgt nape dipanggil gelembung buaya..tp kalau tk silap mak bgtau sebab rupa dia.

sebenarnya bila dah dimasukkan dlm plastik dah tak nmpak sgt dah permukaan yg warma merah tu..dah jadi rata..

kalau yg baru diangkat dari kawah memasak..yg merah tu tak diratakan..yang lapisan hijau tu je diratakan sebelum lapis dgn yg merah..lapisan yg merah tu tak rata..rupa dia mcm kulit buaya la lebih kurang..hehe

tak reti nak explain..hehe

Cikgu CTE berkata...

KH: terima kasih sbb explain...bolehlah saya jawab kat org lain kalau diorg tanya...

akutetapaku.com berkata...

singgah bc n3 d sini...

singgah2 la disini
jom kite bergelanggang santai d sini..

http://akutetapaku85.blogspot.com/

padlie berkata...

sy takleh makan gelembung buaya.. manis sangat.. sampai sakit kepala..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...