Khamis, April 14, 2011

Haramkah rezeki dia tu??

Saya tak terfikirlah yang saya terkena kali ini...

Sejak saya gunakan streamyx nie, macam-macam hal yang berlaku....

Mula-mula CPU tak ada power...kenapalah CPU ni tak ada power...letih memikirkannya sampai saya menggunakan kabel periuk nasi saya untuk menyambungkannya namun tetap tak ada power jugak...Mintak tolong kawan husband tolong baikinya....syukur alhamdulillah akhirnya baik jugak..

Tak lama selepas tu monitor pulak buat hal.... kejap ada gambar, kejap hilang gambar kat skrin tu....geram...geram...Call kawan husband minta tolong baiki tapi tak angkat-angkat talipon sampai la nie...terpaksa guna khidmat suami kawan kat sekolah pulak...

Kali ke dua bawa untuk dibaiki, dah rumah nie tak ada komputer... tinggal lappy aje...dua minggu nie, asyik berebut-rebut dengan anak-anak...ikut turn kalau nak guna internet...

Malang lagi menimpa, bila lappy tak boleh guna internet, wireless tak berfungsi....ingat telekom potong line, tapi bila rujuk telekom tak ada apa-apa berlaku...call 100 buat aduan kerosakan...esoknya datang dua orang budak nak baiki internet....tengok apa yang patut...check sana check sini...dah okey....saya pun suka hati sebab dapat guna internet semula...tanya berapa caj...budak tu cakap RM40.....saya bayar aje...

Lepas budak tu balik, malamnya cuba test tapi masih tak boleh jugak guna internet so terus call budak tu lagi suruh baiki...

dua hari kemudian , budak tu datang...check lebih detail sampai tukar sana tukar sini...kata line talipon ada masalah pendawaian...dan macam-macam lagi alasan yang saya sendiri hanya boleh anggukkan sebab saya tak pandai bab-bab pendawaian ini...Akhirnya, berjaya juga selesaikan masalah...alhamdulillah...sebelum balik, tanya lagi berapa caj? RM40 jugak...campur-campur dah kena bayar RM80...tapi tak apalah sebab macam tak boleh hidup kalau tak ada internet...

Semalam komputer saya berjaya dibaiki dan dihantar ke rumah...alhamdulillah, anak-anak pun gembira sebab tak perlu berkongsi dan berebut komputer lagi...Bila cerita-cerita bab internet masa tengah pasang komputer tu baru saya disedarkan oleh suami kawan saya tu bahawa saya tak perlu bayar kepada sub-kontruktor Telekom tu kalau saya membuat aduan di talian 100...????

Cehhh! habis duit saya kena pow dengan budak tu ...RM80 tau....kalau kasi derma untuk buat majlis maulidur rasul sekolah kan lebih baik!...senang-senang saja saya ken tipu....dah tentu budak tu dapat claim lain lagi dengan pihak telekom...melampau betul......

Dalam hati nak aje saya haramkan rezeki budak tu.....tapi memikirkan budak melayu beragama islam pulak, tak sampai hati pulak...

Biarlah dia .....

Dalam hati , haramkah rezeki dia tu????

2 ulasan:

~nsar~ berkata...

bukan kena bayar ka? tapi selepas 10 hari penggunaan streamyx.. itu yang operator streamyx 100 tu cakap la.. tapi dalam masa 10 hari tu apa saja kira free la..

Cikgu Nurin berkata...

Astaghfirullah..bebudak ni...tak tahu halal haram ker? tapi saya tak pernah pulak ada masalah dengan streamyx ni Cikgu....

Hmmm..macam-macam...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...