Ahad, Februari 20, 2011

Hari Minggu Hari Bersama Keluarga...

Seronok bila tibanya hari Ahad... hari untuk beristirehat bersama-sama keluarga...

Bersarapan, makan tengah hari, minum petang dan makan malam bersama-sama...

Hari ini, saya sekeluarga telah pergi ke Festival Layang-layang Antara Bangsa di Pasir Gudang, Johor. saya diberitahu hari ini merupakan hari terakhir festival ini. Tahun lepas kami tidak pergi kerana terlupa mengikuti isu semasa. Jadi, tahun ini kami pergilah..

Sebenarnya, sudah beberapa kali kami pergi ke festival ini. Dua tahun dulu, kami tiba lewat. kira-kira pukul 5 petang..masa tu banyak layang2 yang dah turun..so kitaorang hanya main layang2 je...

Tahun ni, kami bertolak pukul 11 pagi supaya kami dapat melihat layang2 yang besar2 tu...lagi pula, kalau kami pergi waktu petang, nak parking kereta pun payah...terpaksa parking kereta jauh-jauh...

Kesian ngn layang2 teddy bear nie..dari saya datang sampailah saya balik...tak boleh naik2...naik sikit dah jatuh semula...

Ramai sesangat orang yang datang ke pesta layang-layang nie...Layang2 ikan!!!

Rehat2 kat bawah pokok sambil melihat layang-layang berterbangan di ruang angkasa....rupa2nya tempat duduk kami nie jauh nun di bawah bukit...hanya nampak sedikit layang-layang . tapi lepas kami beredar ke atas bukit, barulah kami nampak pelbagai bentuk layang-layang...

Sempat pulak berdating dengan suami...

Ini sahaja yang dapat saya kongsi untuk malam minggu ini...

Wassalam

11 ulasan:

A.s.t.i.n.a berkata...

Saya pernah membuat layang2.. tetapi tidak pernah dapat terbang.. maka saya andaikan kesimetrian saya gagal. main congkak sajerlah

rizwan's sweetheart berkata...

uwaaa... ari minggu fda dok terperap kat umah jerk. mr. busyuk fda takde

Kakzakie berkata...

Assalamualaikum cikgu,

Ada juga kegiatan hujung minggu dgn keluarga. Kakak belum pernah pergi pesta layang2. Mesti seronok ye.....

Achu berkata...

as salam....ooo CTE kt pasir gudang....
seronoknye...xpenah tengok orang main layang2....huhu

Cikgu CTE berkata...

A.s.t.i.n.a :

Astina kena ambil bengkel cara-cara buat layang2 lain kali..atau pergilah ke Pasir Gudang asa muzium layang...mungkin ada cikgu yang boleh ajar..

nanti barulah boleh melayang layang2 tu..

Cikgu CTE berkata...

FDA :
Kalau suami tak ada, pergi je sorang2 Tapi mintak izin dululah...

Cikgu CTE berkata...

Kak Zakie:

Anak-anak lah yang paling seronok..saya seronok sikit je sbb banyak layan karenah anak2...takut hilang!

Cikgu CTE berkata...

Achu:

Kat pesta tu banyak sangat gerai yang jual layang2...layang2 yang dinaikkan bebudak lebih banyak daripada layang2 yang dipertunjukkan...

Buat layang2 sendiri daripada lidi penyapu...pas tu cuba2lah naikkan layang2 tu kat padang sekolah...lebih menarik kalau masa sukan sekolah...

kay_are berkata...

pernah g pasir gudang sekali je se umo hidup.. tu pun sebab ade interview kat sane.. ntah bile leh g sane g..

Cikgu CTE berkata...

Kay_are:

x kan sy lupa Pasir Gudang dalam hidup saya kerana itulah tempat yang mempertemukan saya dengan suami saya..

Datanglah ke PG...dah banyak berubah...

Citarasa Rinduan berkata...

selamat pagi cikgu cte

wah,,,agak2 masa 2 tahun lepas entah2 kita tersinggul bahu..mmg ayu ada datang kesana 2 thn lepas...

sbb tahun lps en zalie baru sakit..dan tahun nie tak dapat hadir sbb keuzuran en zalie

dapat lihat pic wah...rasa seperti disana..
tq sharing yer....
(hanya dapat lihat mcm nie hati terus gembira)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...