Selasa, Februari 01, 2011

Seronoknya.....banjir!!!

Wah, seronoknya main banjir....cemburu jugak ngn orang yang dapat main banjir sebab tempat saya tak pernah banjir... oppssss simpati pun ada... Ini adalah situasi biasa di rumah kakak saya...dah beberapa kali banjir...Tapi banjir kali ni belum naik masuk ke dalam rumah dia...tapi jalan masuk ke kampung tersebut dah dinaiki air...Lihatlah anak-anak saudara saya yang cubby-cubby tu sedang berposing...gembira je... Satu Malaysia tau, nama je Kota Tinggi..tapi tanah dia rendah...asyik banjir aja.. Teringat masa banjir besar berlaku di bandar Kota Tinggi...saya dan keluarga menyusuri bandar kota tinggi dengan menaiki 4 X 4....lepas tu sempat bergambar pulak dengan anak-anak saudara... Masa tu ramai peniaga kat situ hampir bangkrup...ada yang bunuh diri lagi...yang baiknya, ramai peneroka felda dapat kebaikan daripada kejadian tersebut... Dapat beli barangan yang terendam dengan air banjir dengan harga yang murah...Emak saya beli segulung tikar getah tak sampai RM100...untungkan!... Mudah2an banjir besar tak berulang...susah nak pergi kemana-mana...kalau di bandar JB ni, bukan banjir saja tapi banjir kilat tak habis-habis... wassalam...

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...