Rabu, Februari 16, 2011

Kenangan Terindah - sekolah menengah ke 2

SMK Air Tawar, Kota Tinggi, Johor..

Inilah sekolah menengah ke 2 saya..sekolah ini terletak di Felda Air Tawar 2, Kota Tinggi , Johor. jauhnya lebih kurang sama dengan jauh sekolah pertama saya iaitu SMK Bandar Mas, Kota Tinggi, Johor..kira-kira tempat tinggal saya macam ditengah2lah...kalau ke kiri ke SMK Bandar Mas..kalau ke kanan ke SMK Air tawar

Saya berpindah di sekolah ini pun kerana sekolah lama saya tidak menawarkan Tingkatan 4..Jadi di sekolah ini, saya berjumpa dengan kawan-kawan baru..Dahulu, kalau tak lulus Matematik dalam SRP, kita tidak boleh naik tingkatan 4...sape2 yang dapat masuk tingkatan 4 tu..pandailah jugak...saya pandai sikit je sebab saya masuk tingkatan 4 aliran sastera...

Sementara bebudak yang pandai pula masuk aliran sains dan bersekolah di bandar Kota Tinggi pula...Sekolah saya ini hanya untuk aliran sastera aje..bila dah masuk aliran sastera, cita-cita saya pun berubah...nak jadi peguam ( bukan citi-cita tapi berangan aje..)

Masa kat sekolah tu, saya masih lagi menjadi pelajar yang baik..( perasaan aje..) tapi memang betul..kalau tak percaya , tanyalah kekawan saya...

Pasukan unit beruniform saya ialah pasukan Puteri Islam..baju puteri islam senang je..kain dan tudung pink...xlah banyak budget....lagi pun x nak menyusahkan emak bapak..

Teringat masa tingkatan 4, saya cukup tak puas hati dengan satu cikgu sejarah tu..namanya Pn Azizah...cikgu ni mengajar cuma menyalin nota sahaja..cakap dia je yang betul...masuk kelas duduk dan baca nota...suruh pelajar tulis....bosan2 sesangat..

Satu hari, pn azizah ni suruhlah pelajar tulis dalam satu kertas dengan persoalan " apa yang anda tidak suka tentang saya".. lepas tu,cikgu tu suruh tulis nama kat kertas dan bagitau x akan bagitau pelajar...saya apa lagi...buatlah teks panjang menyatakan mcm2 benda yang saya tak suka dengan cara pengajaran dia...terus teranglah katakan...

Bila dia suruh hantar..saya pun hantarlah..tapi tak lama kemudian..boleh pulak dia suruh saya berdiri dan baca segala apa yang saya tuliskan tu...malu betul saya masa tu...sampai sekarang saya geram dengan dia...Dari situ barulah saya sedar..kalau nak kritik orang tu janganlah tulis nama...kan kerja bodoh tu.... (padan dengan muka saya..)

Itu kisah masa saya berada di tingkatn 4 ( x ingat nama kelas )..kelas yang ke 5 daripada 11 kelas aliran sastera...masuk je tingkatan 5, saya sudah berpindah kelas ke kelas yang ke 2..semangat SPM dah mula timbul... he he he..

Peristiwa menarik di sekolah tu ialah saya dapat bersalam dengan Tun Dr mahathir Mohammad , PM kita masa tu.. salam jugak dengan Datin Dr Hasmah Ali.. Masa ini, beliau nak merasmikan sekolah ini... Beliau datang ke SMK Air tawar ni dengan menaiki helikopter...

Peristiwa sedih ialah masih tak ada pak we...single ...( saja jea...) bukanlaaaah...sebenarnya peristiwa sedih ialah saya gagal dalam subjek konfiden saya iaitu Geografi...terlampau konfiden...lepas tu kuar cepat dari dewan exam...jawab salah....meraung tak berlagu...

So bila result keluar, saya gagal geografi....jangan terkejut yea... saya sekarang guru Geografi!!!

maaflah..saya tak de koleksi gambar di SMK bandar Mas dan SMK Air Tawar...gambar2 tu semua tak dapat diselamatkan....kena hujan...

Wassalam

4 ulasan:

rizwan's sweetheart berkata...

dulu penah a few times g sek ni sbb adik sedara pnh bljr kat sini

LayarLara berkata...

slamat pagi cikgu..

Salam ziarah kembali!

JunAina berkata...

zaman persekolahan adalah masa yg palin best sekali, banyak pengalaman yang di kutip banyak jugak nostalgia kegembiraan dan kedukaannya jugak...

salam ukhwah dari aina...
halaman awak cantikkkk, ceria...

Cikgu CTE berkata...

Fda : kira fda biasalah ngan felda nie yea...

Layarlara : Selamat petang pulak..

JunAina: Mmg terlalu byk nostalgia yea...tak terkira...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...