Selasa, Februari 01, 2011

Surat Pelajar Mesir...

Bacalah surat ini...dengarlah rintihan mereka.... dan war-warkanlah...
Salam Ariff, saya Nadia, a student in Egypt.

Ariff, kini saya berada di Malaysia kerana pulang untuk winter break, but when I got home, the condition in Egypt somehow got worse about the Hosni Mubarak thingy. Ramai yang sangka keadaan kat sana adalah okay, mengikut kata Jabatan Penuntut Kaherah Mesir dan Kedutaan Malaysia di sana, but there are parts that they don’t know:
Di tempat saya Mansoura, people got killed on the streets, houses are getting robbed and they are aiming to attack Malaysian students. There are about 6000 prisoners on the streets! Pelajar kita di Alexandria dirogol, airport dibakar dan anggota polis tidak lagi menjalankan tugas mereka.
Kita memohon supaya kerajaan Malaysia memandang serius hal ini. Bukan sahaja di Mansoura, malah di seluruh Mesir keselamatan rakyat kita terancam.
Segala update berkenaan keadaan di sana boleh dibaca melalui blog Krisis Mesir, Nasib Pelajar Kita
Jika ada cadangan di luar sana untuk membantu kami mendapatkan perhatian kerajaan Malaysia, sila hubungi Nurul Nadia Binti Md Zin di 017-3193923
Atau melalui: Facebook: Nuvul Nadiva Dizavch Twitter: DyyaDizarch Blog: Nadia-ism YM: nadia_mdzin2001@yahoo.com
Please let all Malaysians know about this. I will do the same but I need your help too especially to all the bloggers out there. May Allah save our citizens there. - Nadia
wasallam...

3 ulasan:

mama zakuan berkata...

selamatkan la mereka...

Ogy berkata...

hmm kesian kat nasib pelajar2 yg berada di sana...ntah mcmanalah keadaqn derang..saban hari kuar kt berita..pihak kedutaan kita di sana masih lum berbuat apa...ade yg tggl rm50 je dlm tgn...ada yg passport disimpan oleh pihak u utk urusan memperbaiki visa....semoga kerajaan dpt bertindak cepatlah mengeluarkan pelajar2 kita dr sana..

Tinta Emas berkata...

Saya pun bersimpati dengan nasib mereka...sekarng mana2 tempat pun dah tak selamat..Hujan emas dinegeri orang..lebih baik dinegeri sendiri kan?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...