Sabtu, Februari 26, 2011

Kejutan anak-anak untuk Saya...

Salam Pagi Sabtu...

Pagi sabtu yang cerah dan ceria.....

Pagi-pagi lagi saya telah dikejutkan tidur oleh Aqilah ( sepatutnya emak kejut anak ...ni anak kejut emak pulak)...Aqilah mintak tolong hantar dia pergi ke sekolah sebab ada aktiviti ko-kurikulum. Wah....dah siap mandi dan pakai baju sekali aqilah ni...Selalunya saya yang kejutkan dia pagi-pagi...dan bukan sekali pujuk tapi berkali-kali!

Tup-tup, pagi ni dah jadi terbalik pulak...

Beginilah budak-budak kan...kalau bab pergi ke sekolah untuk belajar sungguh susah nak kejutkan mereka..tapi kalau bab main-main kat sekolah cepat pulak tu bangun...

Anak-anak saya yang kecil, Awadah dan Asyrah pun bangun cepat jugak...mungkin diorang ingat macam dah rutin biasa...pukul 7 pagi saja emak akan bawak mereka pergi ke taska...

Awadah memang suka pergi ke taska...lepas saya menghantar Aqilah saya suruh dia mandi sementara saya basuh kain...lepas tu pakai baju dan dia terus nak pergi ke taska...

"Hari ni tak pergi taska lah wadah! emak tak kerja..."

Terus dia nangis...nak pergi jugak...tak kan saya nak hantar juga dia ke taska walhal saya tak bekerja hari ni... nanti apa pulak di kata...macam tak sayang anak aje...

Terus saya buatkan susu...minum susu dan teruslah dia diam...( macam-macam anak-anak nie )

Asyraf pulak memang tak suka pergi ke taska...dia lebih suka duduk rumah sebab kat rumah ada Astro dan dekat Taska tak ada Astro...itu katanye...

Inilah taska Awadah dan Asyraf...Taska Teratai namanya...
Gambar ni saya ambil dari tingkap bilik saya..Taska ni dekat aja tapi kenalah merentasi jalan raya yang besar tu dulu...saya sendiri pun takut nak melintas jalan utama tu sebab kereta yang menggunakan jalan ini selalunya dipandu laju...jadi setiap pagi dan petang saya tetap kena ambil diorang dengan menggunakan kereta.. Nampak sahaja dekat tapi sebenarnya jauh...

Alamak!!!

Apa diorang buat dalam bilik air tu??? senyap aje????

saya pun siasatlah....terkejut beruk saya!!

Berteraburan rambut-rambut kat lantai bilik air...Sape punya kerja nie!!!... dan lihatlah apa yang terjadi seterusnya....

Habis...habis....mana pergi rambut kat jambul tu????

Dah tak lawalah awadah nie....jambul dah tinggal sikit jee........ hu hu hu

Sape tukang gunting amatur tu????

Inilah si tukang gunting amatur @ junior ...Asyraf...

Tengoklah rambut-rambut mereka....memang kena botakkan lah rambut asyraf nie....mesti terperanjat besar en Yusran bila tengok rambut anak lelaki tunggal dia nie....Dahlah en Yusran beria-ia nak simpan rambut dia panjang...tak ketersampaianlah nampaknya impian suami saya nie...

"Asyraf, nak jadi tukang gunting ke?? Kenapa gunting rambut macam gini?? nanti abah botakkan rambut asyraf, nak tak!"

menanggis asyraf bila dengar perkataan botak...dia cukup fobia dengan botak sebab dulu pernah botakkan dia sekali...memanjang dia pakai topi je...malu...tapi nak buat pesen apa kalau dah potong rambut macam gini??

apa-apa pun, nampaknya petang ni kena adjust baliklah rambut2 mereka....

macam-macam ragam anak-anakku ini...lepas ni apa pulak yang diorang akan lakukan....

Wasallam

12 ulasan:

A.s.t.i.n.a berkata...

Ya Allah saya seriau dorang main gunting tu cikgu..

Cikgu CTE berkata...

Astina:
nasib baik gunting tuk kertas je..hujungnya x tajam..

x tau nak jawab ngn suami.....

ariana's berkata...

Biasalah kes "nak mencuba" ni bagi anak-anak..:)Ramai kaum ibu dah lalui experience ni..hehe

azzey berkata...

Mmg betul2 kejutan ni....

sekamar rindu berkata...

sekali sekala anak kejutkan mak tak pe kan..:))

niesz berkata...

hahaha..habis rmbut kena gunting..

akie berkata...

bukak kedai gunting untung...sekepala rm8x100 org sari... modal gunting, air.. hidup barber melayu pertama..chayoook

rizwan's sweetheart berkata...

biler baca entry ni, teringat kisah kaklong ngan abang amer fda... masa kecik-kecik dulu... doraqng pon penah men gunting2 rambut sampai sopak sana sini. sudahnyer abang amer kena botak

paah mohamad berkata...

comelnye anak2 cikgu. tapi memang pandai buat 'kejutan' hehe

follow blog cikgu siti. follow la blog paah jugak paahmohamad.blogspot.com

T'nie on the Blog berkata...

comey sunnguh! anak2 saya pun penah..last few days rambut saya jadik magsa..huhu
Appreciation for my followers

Cikgu CTE berkata...

ariana's : biasalah bebudak kan? kakak2 dia pun macam gni juga perangainya..

azzey : memang terkejut.

sekamar rindu:betul tu..sekali sekala..yag lelaki boleh botakkan tapi yang perempuan tu?

niesz : :)

Cikgu CTE berkata...

akie: nasib baik cita-cita bukan nak jadi tukang gunting...

fda: dulu kita kecik-kecik pun macam gini jugak...

paah : saya akan follow anda..

T'ne : nasib baik rambut saya tak jadi mangsa mcm t'ne..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...